Izložba fotografija Dejvida Linča, pod nazivom “Male priče” (Small Stories), biće otvorena 1. septembra u 20h u Kulturnom centru Beograda i trajaće do 30. septembra.

linc1

Dok svet već uživa u novom serijalu “Tvin Piksa” američkog reditelja Dejvida Linča i iznova odaje počast njegovom delu, pored ostalog, i dokumentarnim filmom “Dejvid Linč: Umetnički život”, Kulturni centar Beograda je odlučio da kao jedan od ključnih programa u godini svog 60. jubileja posveti ovom izuzetnom filmskom ali i likovnom/vizuelnom stvaraocu.

linc3

Izložbu čini 56 crno-belih fotografija velikog formata sa svim odlikama njegovih filmova: čudesno preplitanje realnih referenata i fantazmagoričnih intervencija i kompozicija. Ovom izuzetnom i konzistentno osmišljenom izložbom želi se pružiti uvid u Linčovo vizuelno stvaralaštvo s kojim srpska javnost nije imala prilike da se upozna za razliku od njegovog kinematografskog opusa, koji ima kultni status, poručuju iz KCB.

linc2

“Male priče”, koje su producirali Galerija “Item” iz Pariza i Evropska kuća fotografije, gde je izložba premijerno prikazana 2014, ekskluzivno će, po autorovoj želji, biti prikazana samo u sva tri galerijska prostora KCB-a, i nigde drugde u okruženju.

Izložbu će pratiti brojni programi: predavanja, tematska vođenja stručnjaka/stvaralaca iz različitih oblasti, eduaktivno-kretaivne radionice za srednjoškolce i mlađu studentsku populaciju i filmski program.

Dejvid Linč (David Keith Lynch, Mizula/Montana, SAD, 1946) je američki filmski i televizijski reditelj, vizuelni umetnik, muzičar i glumac. Poznat po svojim nadrealnim filmovima, Linč je razvio svoj jedinstveni vizualni stil. Filmove Dejvida Linča karakteriše nadrealistički pristup, odnosno specifičan aranžman sekvenci, na granici sna i jave, koje se često preklapaju, tako da je teško razdvojiti realno od nerealnog.

Nadrealni i u mnogim slučajevima nasilni elementi njegovih filmova stekli su reputaciju da gledaoce „zastrašuju, vređaju i dovode u zabunu“. Muzika u njegovim filmovima je veoma pažljivo izabrana i često stvarana za svaki film na bazi montaže i ritma sekvenci slika. Kada govori o svom stvaralaštvu, sam Linč ga definiše kao intuitivno istraživanje našeg „drugog ja“, naših snova, strahovanja i predrasuda, koja nisu očigledna na prvi pogled. Intuiciju definiše kao integralni sklop intelekta i emocije, razmišljanja i osećanja.

Uporedo s radom na filmu koji odlikuje značajna likovnost, Linč se bavio i vizuelnom umetnošću, koju je kratko i studirao na Pennsylvania Academy of Fine Arts u Filadelfiji.

Njegova dela iz oblasti vizuelnih umetnosti izlagana su u najprestižnijim muzejima i galerijama širom sveta i deo su brojnih i značajnih javnih i privatnih kolekcija.